Tisdag!

0kommentarer

Ytterligare en dag har passerat. Idag hade jag en ledig dag och den spenderades mestadels hemmavid görandes absolut ingenting. Sånna där dagar man bara skiter i städning, handling och alla andra måsten. Imorgon väntar schemamöte och kvällsjobb så lika bra att ladda.
Appråpå mitt jobb, så vill jag bara säga att jag trivs otroligt bra där jag jobbar, framförallt med det jag jobbar med. Mina arbetskamrater är suveräna och som omvandlar de tunga dagarna till bra dagar. Inte en dag är densamma lik på vårt jobb och både för och nackdelarna är att man vet aldrig vad dagen har att vänta. När jag var mindre sa jag att jag aldrig skulle jobba inom samma yrke som min mamma men tänk hur annolunda det kan bli. Jag ångrar inte för en sekund att jag har provat att arbete inom vården. Det har lärt mig samt lär mig så otroligt mycket. Sedan jag började arbeta inom hemtjänsten har man fått upp ögonen på ett annat sätt. Livet är skört och kan förändras väldigt snabbt. Det är klart att jag visste det sedan innan men nu är man uppe i olika kunders situationer får det en att tänka till lite extra. Att sedan får höra MASSA historier om hur samhället var förr och hur världen har förändrats är inte bara intrressant utan också väldigt lärorikt.
Nu väntar lite kvällsfika och lite sappande på tvn innan det är dags att sova.

Kommentera

Publiceras ej