Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig....

1kommentarer


Idag är det exakt 5 år sedan jag gick på balen som man har innan man tar studenten. Det är sjukt vad tiden har gått fort. Mycket har hänt men livet ser inte riktigt hur som jag hade tänkt mig att det skulle se ut, såhär efter 5 år.
Jag minns så väl när vi på högstadiet skulle skriva ett brev om vad vi tänkte oss som i framtiden. I mitt brev stod det att jag ville få mitt första barn vid senast 25 och att jag ville bli antingen advokat eller åklagare.  Jag hade lixom allt planerat. Synd bara att det inte riktigt blir som man planerat. I år fyller jag 24 och några barn blir det inte än på några år och vad jag vill jobba med har jag fortfarande ingen som helst aning om. Men att ha drömmar då man är yngre är nog dock bland de viktigaste för att hitta motivation till plugga och komma vidare i livet!



Jag undrar vad jag vill bli när jag bli stor nu ? Typiskt att drömmarna inte är så självklara längre som när man var liten :)

1 kommentarer

Linnéa

20 Jun 2010 02:13

haha!! herregud vad länge sen! är det fem år??!!!! jag ser skitkonstig ut.. :)



jag håller med. jag vet inte heller vad jag ska bli när jag blir stor. Ringer dig imorgon om jag orkar (nämligen sjukt trött på att prata i telefon eftersom det är det enda jag gör om dagarna...) så kan vi diskutera framtide.. :)



Kommentera

Publiceras ej