Torsdag!

0kommentarer


Igår var jag hundvakt åt två hundar å 11 hundvalpar, så mysigt att se dom små liven. Nu dröjer det inte så länge förren dom öppnar ögonen heller och sedan tycker jag allt går fort så då blir det nog full fart där uppe :)
Därefter var det dags för den vanliga storhandlingen som alltid är lite roligt, eller inte, men nu har vi mat fram till helgen iafl så det känns skönt.

Efter jag lagat lite mat så satte jag igång och bakade ett bröd som Sara tippsade om, saker som slipper jäsa gillar vi skarpt. Skulle passa på att baka muffins oxå tänkte jag när jag ändå var igång, fick jättefina muffinsformar i julklapp så måste ju använda dom lite, men jag tänkte inte på att jag hade en muffinsplåt som jag kunde använda utan ställde alla formarna på en plåt vilket resulterade i att jag hade muffinssmet över hela plåten sen..SUCK. Men brödet blev ju ialf mkt gott och det var väl huvudsaken :)

Så från att ha haft en rätt bra dag igår så börjar ju såklart dagen mkt dåligt idag, att bli väckt innan 6 på morgonen är inte uppskattat av mig och speciellt inte när det är min ena katt som står och jamar som om hon blivit misshandlad eller nått. Men nej hon ska bara ha mat och då är hon skitsur. Så Fredrik som ändå ska upp strax efter 6 klev upp och gav kattskrället mat och gick sedan upp på övervåningen för att kika lite på tv då ställer hon sig och skrapar allt hon kan på kattskålen. Vid just den tidpunkten var jag så less och frågade Fredrik om jag skulle skriva en annons och lägga ut på blocket! Galen katt till salu :P

Men nu är vi sams igen iafl, nu har vi legat i soffan och myst lite :)

Nu är det dags att försöka få lite plugg gjort, men det är inte så lätt när man inte begriper ett dugg, men skam den som ger sig antar ja.

Kommentera

Publiceras ej