Fredag :)

0kommentarer

Nu var det verkligen evigheter sedan sist men jag har inte haft någon ork till att skriva. Jag tycker inte att jag har så mkt att skriva om så antar det är en stor bidragande orsak. Men en liten uppdatering får ni här iafl.

Allt rullar på som vanligt, eller jsut nu är jag ute på praktik, trots att arbetsplatsen inte direkt har med min utbildning att göra så lär jag mig så mkt om olika människor och även om mig själv. Jag trivs verkligen trots att vissa dagar kan bli otroligt sega då jag inte gör så mkt. För er som inte vet gör jag min praktik hos en daglig verksamhet för utvecklingsstörda. Jag har bara två veckor kvar nu och tiden verkligen rullar på snabbt. Snart väntar vardagen med rapportskrivande och sovmorgon. Längtar inte direkt kan jag säga.

Antar att jag börjar bli, vad som kallas, skoltrött nu. Att vara ute på praktik och få en fungerande vardag där man har massa saker att göra är vad jag längtar till. Det är inte bara att plugga heller, det tar mkt energi men efter att ha pluggat i över 16 år har man lite rätt till att vara lite less. Antar att praktik för med sig att jag känner mig mer social än vad jag gjort på länge oxå, då jag pluggar på distans och inte träffar sin grupp är det lätt att man blir lite asocial. Men antar att då man börjar jobba kommer man längta tillbaka till studietiden igen :P Man är väl aldrig nöjd :P

Att plugga är dock något jag verkligen rekomenderar. Jag ångrara inte att jag börjat plugga, man utvecklas så mkt som person genom att lära sig så mkt om olika ämnen. Har sökt handikappvetenskap till hösten nu så hoppas jag kommer in på den kursen annars vettetusan vad som sker. Bara att hålla tummen antar ja :)

Kommentera

Publiceras ej