Sundsvall/Falun/Ljusdal

1kommentarer


Den dåliga uppdateringen i bloggen har att göra med att jag har varit borta den senaste veckan. Först så var jag ju i Sundsvall på föreläsningar sedan gick färden ner mot Falun med min kära syster och hennes barn. Två sjuka barn, den ena i vattkoppor och den andra i förkyldning. Men jag har haft mycket trevliga intensiva dagar :)  Gjorde en utflykt en dag till ett ställe som heter Säterdalen, det är så otroligt mysigt där och ett riktigt kanonställe för de som har barn. Finns stora grönområden, rutchkanor, gungor, klätterställning, ja det mesta. Och på somrarna är det en fäbod med massa djur som man kan få klappa och kika på. Finns även restaurang och café där på sommrarna.Värt ett besök iafl om man har barn :)

I helgen så tog jag och syster oss ut på stan en sväng och kikade lite i affärer, hittade som vanligt ingenting. Provade några klänningar men inget satt som jag ville. Allt som handlades var enbärsdricka och must som jag ska bjuda min kära sambo på snart. :) På söndagskvällen kom min sötnos och hämtade mig (evigt tacksam) satt och pratade på vägen hem om en ev flytt ner till Falun. Men vi får se. Jag har nämligen praktik nästa vår och i Ljusdal är inte utbudet så stort, och på hösten 2010 så får jag läsa vilket ämne jag vill och funderar ev på att läsa ekonomi men vi får se. Det är ett tag dit så.

Dagen har iafl varit fylld med städning, tvättning och pluggning. Allt har gått bra förutom pluggningen. Den går riktigt segt. Att sitta och slå upp i lagboken hela tiden är inte direkt den roligaste sysslan man kan göra. Dock lär jag mig rätt mycket när jag väl hittar rätt paragraf men tiden innan är mkt seg!

Nu är det dags att laga lite mat, förhoppningsvis så kommer min kära sambo hem från jetski träningen snart.. :)

Trevlig kväll alla !

1 kommentarer

Lina

13 May 2009 23:49

Tack :)

Ja men absolut. Vad sägs om till veckan? Jag jobbar till 15:15 som senast.. När passar det för dig?

Kommentera

Publiceras ej