Usch...

0kommentarer


Ibland kan jag bli upprörd av att läsa vissa artiklar. Men att läsa att jordbruksminsitern själv säger att man ska skjuta hemlösa katter då blir jag irriterad. Jag är väl medveten om att hemlösa katter är ett stort problem i dagens samhälle. Men jag tror faktiskt att till stor del är den mänskliga faktorn  som är orsaken till att det är så många lösa katter. Förstår att han anser att det vore ett lätt och snabbt sätt att få bort alla katter på. Men problemen kommer ju dock fortsätta om inte lagen ändras och människor börjar inse att en katt är någon som man får (förhoppningsivs) ha i flera flera år. Hoppas dom ser överlagstiftningen nu så att det blir en ändring.

Min lilla söta Kalle är från katthemmet i Hudiksvall och jag ångrar inte för en sekund att jag köpte honom. Jag vill inte ens tänka på vilket liv han skulle ha fått det om han inte hade kommit till katthemmet. Jag tycker att kommunerna ska se över deras verksamhet för dom bidrar inte till mycket för att det ska bli en förändring. Det är vi människor som måste se till att ta hand om de katter man har och se till att om de är utekatter kastrera dem så att det inte blir kattungar man inte vill ha.

Jag förstår väldigt väl att det är ett problem och jag pratade med föreståndaren på katthemmet i hudik oxå och dom på det stället kämpar verkligen för att katterna ska må så bra som möjligt och hon önskar bara att det var fler kommuner som brydde sig lite mera.

Tycker bara att djuren ska ha bra rättigheter oxå..sådeså! :)



Kommentera

Publiceras ej