Hade kunnat bli en bra dag.....

0kommentarer


Idag var det meningen att jag och Fredrik skulle åka upp till Sundsvall och kika lite. Hade sett fram emot en dag tillsammans men imorse när jag vaknade och hade tagit en dusch började synbortfallen och jag kom på att jag inte har fixat någon ny migränmedicin så tog alvedon och la mig och började hoppas på det bästa men huvudvärken blev värre och värre och jag blev nog liggandes till klockan 14 innan jag orkade ta mig upp igen..  Jag har insett att min migrän ofta kommer efter intensiva perioder där jag kankse har stressat eller när det har varit mycket att tänka på.  För kanske ett år sedan började jag fundera om min migrän började försvinna (många som har migrän som barn men som kan försvinna ju äldre de blir) eftersom jag hade bara migrän kanske max 2 gånger på ett år men nu har jag haft två gånger på bara en månad. Jag antar att det är all stress och oro över plugget och allt som bidrar till att det blir såhär!  Kroppen säger väl ifrån, jag förstår egentligen lite varför jag har den här ständiga tröttheten nuförtiden eftersom jag den senaste tiden mest varit mest hemma men jag förstår inte varför jag har så svårt att sova. Kvällarna är hemsk, ibland ligger jag och stirrar i flera timmar och tankarna bara snurrar innan jag lyckas somna.  Jag hoppas att nästa vecka blir bättre och att min kropp börjar fungera som den ska igen, nästa vecka ska jag nämligen börja träna på allvar igen, nog för att måste bli kanske lungt tempo ändå men träning SKA det bara bli !

Boxning och simning är inplanerad och likaså promenad så har redan saker inplanerad så hoppas bara att nästa vecka blir vändpunkten! Jag vill att år 2009 ska bli till ett bra år !

Kommentera

Publiceras ej