Penecillin

0kommentarer


Orken är fortfarande inte på topp.

På nyårsdagen åkte jag upp på akuten och fick konstaterat att jag har bihåleinflammation så nu har jag återigen en penecillinkur + en kortison nässpray som jag ska ha. Är så fruktansvärt less på att vara sjuk nu.  När man väl får lite energi över till att göra något så får man allt ta konsekvenserna för det senare eftersom man då blir helt slut och huvudvärken värre än vanligt. Jag hoppas bara nu att det här året bara blir bättre och bättre nu! Jag vill bli frisk och kunna förbättra min ork till att göra något..just nu är jag bara likgiltig åt allt.

Imorgon börjar den riktiga vardagen efter jul/nyår oxå och jag måste oavsett hur jag mår sätta mig ner och få plugg gjort för om två veckor ska en uppsats på minst 5-8 sidor vara inlämnad och jag har inte ens börjat. Knappt läst böckerna eftersom jag inte orkat. Som sagt hoppas jag att allt kommer bli bättre med det här året. VI har beslutat oss här hemma för att försöka äta lite mer hälsosam mat oxå, får se hur det går :D

Helgen har annars varit hyffsad, i fredags kväll kom Annakarin och André på besök och vi fika lite och spelade lite wii och i går åkte jag och Kalle hem till mamma och pappa och spenderade dagen där. Senare på kvällen kom Fredriks föräldrar + faster å kusin över på lite fika och sen på kvällen låg vi bara i soffan och kikade på tv.

Idag väntas lite besök hos min kära bror som fyller hela 29(!) år..gamlingen:P och sedan igår åker Fredrik iväg på jobb ikväll så då får vi klara oss hemma själv igen..konstigt men det går nog bra :)

Nä dags att hoppa in i duschen kannske och vakna lite till liv. Jag ska försöka att bidra med lite mer roligare inlägg det här året..och som inte handlar om att jag är sjuk jämt :)

Hoppas allt får en bra dag idag..är tydligen riktigt riktigt kallt ute..närmare -25 grader kallt tror ja!! UHA !

Kommentera

Publiceras ej