Dikt till dop

3kommentarer


I slutet av månaden är det dags för dop för Clara. Jag har blivit tillfrågad om jag vill vara gudmor och även om jag eventuellt skulle vilja läsa upp en dikt. Skulle jag läsa en dikt ska det vara någon riktigt bra och som känns bra att läsa. Tänker inte gå upp och läsa ngt ur ngn bibel eller något sån, känns en aning dumt.  Jag vill dock göra det trovärdigt.  Har suttit och letat dikter idag men hittar inga som jag känner något för, det flesta handlar om kärleken ett barn ger till sina föräldrar, och vad vet jag om det ? Kikade även på vissa sångtexter, visst finns det många fina men de passar inte att läsa..Om ni har några bra idéer så får ni gärna ge mig förslag, uppskattas! :)


Har annars inget roligt att berätta, samma sak dag in och dag ut nu, har näsan i mina böcker..men snart helg iafl :)

3 kommentarer

Sara

13 Feb 2009 22:09

Apselut! :)

Lina

14 Feb 2009 00:37

Ja, en promenad är precis vad jag behöver :) Tack!

Anonym1000000

14 Feb 2009 20:03

Hej kom in på din blogg bara såhär random. Eftersom jag gillar skriva poesi så komponerade jag ihop en dikt lite fort såhär till dig. Resultatet kan du se nedan:





Två människor möttes för längesedan och dom blev en enhet med varandra. Dem hade en tanke om att någon/något skulle få dom att bli starkare tillsammans.

Det som från början var tänkt som ett frö har nu blivit till ett guldkorn och som vi idag kan se och känna. Det är den lilla flickan vi idag kommit för att döpa, Clara.

När vi ser Clara kan vi känna vinden som är utanför fönstret smeka vår kind med en handfull kärlek. Clara kommer inte med bara kärlek till er utan även för oss som känner er, vi ser er lycka, och lycka för er är lycka för oss.

Ni kommer under vägens lopp stöta på hinder och problem men glöm ej då att titta på er Clara, ni har styrkan i henne och er eviga kärlek.

Det som egentligen bara var tänkt som ett frö är egentligen er livslånga kärlek, ert guldkorn Clara.



//Anonym1000000









Kommentera

Publiceras ej