Rehabiliteringsvetenskap

1kommentarer


Just nu befinner jag mig på ett vandrarhem i Sundsvall, alldeles själv. Jag har nämligen tagit det stora klivet in i studentlivet.

Idag började jag på mittuniversitetet i Sundsvall/Östersund. Känns mycket knepigt att vara här själv. Aldrig tidigare har jag varit borta själv såhär så det är med blandade känslor jag skriver med i kväll. Utbildningen verkar vara väldigt intressant, men att sluta första dagen med en TVÅ timmars lång föreläsning om social politik var kankse lite väl. Morgondagen handlar mest om att bilda studiegrupper och om att lära sig datasystemet. På onsdag börjar kursen på allvar.

Klassen verkar väl vara helt okej, svårt att avgöra redan nu om det finns ngn som man verkligen kommer trivas superbra med och kommer fungera att plugga med. Alla har dock varit väldigt trevliga och det har känns bra idag.

Jag är ändå stolt över mig själv att jag verkligen är här nu! nu har jag äntligen gjort ngt nytt med mitt liv. Nu hoppas jag bara att det kommer kännas bättre och bättre för varje dag som kommer.

Nu är det väl kanske dags att lilla jag får mig lite sömn då jag inte lyckades få mer än en timmes sömn natten som var. frågan är dock hur jag kommer sova här alldeles själv?  känns lite obehagligt ....

Sov gott och dröm sött önskar en mkt fundersam och en aningen ensam Linda :)




1 kommentarer

Elin

01 Sep 2008 22:56

Du har all rätt att vara stolt! Det är jag över dig, ägnade dej en tanke i dag när jag var på väg till skolan. ps. saknar dej lite. ds.

Kommentera

Publiceras ej