Ja, så kan det väl gå...

2kommentarer


Lång tid har gått sedan det senaste inlägget och extremt mycket har hänt. men just nu är orken inte på topp.

Info om dexhelgen och den gågna veckan kommer så småningom. just nu är det bara skit som det känns rent ut sagt. Kan ju säga att det verkligen inte är min tur den här helgen.

Om jag ska börja med det minsta problemet så är min dator paj (igen) skärmen är helt grön så det är väl bara att lämna in eller kasta. Det värsta problemet är dock jag har har spenderat hela helgen liggandes i sängen med feber som gjort att jag bara yrat och en halsont som inte är av denna värld. Efter ett antal velande så åkte jag och Fredrik upp på akuten, väl inne på undersökningsrummet så sa jag åt fredrik att det är nog bara onödigt att vi är här och att vi skulle gå men så i samma veva kom läkaren in och bad mig öppna munnen, hann inte mer än göra det så var han klar. En snabb test som var sjutk obehagligt och en CRP så var det konstaterat att jag var riktigt sjuk.

Trodde som sagt läkaren skulle komma och säga att det vara bara att gå hem och vila lite så skulle det gå över men icke. Istället så kom han in och sa "hmm jaa vart ska jag börja" det hela slutade iafl med att jag har tre olika sorters halsinfektioner bla en extrem svår halsfluss och det innebär att jag nu måste äta ngn väldigt hög dos av penicillin. För om det inte behandlas snabbt så kan det komma att påverka mina njurar.

Satt och läste lite tidigare om sänkan(CRP) oxå, och på sjukvardsradgivningen stod det att hos vuxna personer som är friska brukar CRPn vara riktigt låg, mindre än 3 milligram per liter (vad det innebär vet jag inte) men det läkaren sa mer var iafl att jag hade en sänka på 200 (!) så jag antar att det inte alls är vidare bra.

Inte nog med det så när jag väl kom hem och skulle ta den första tabletten som var en brustablett så spry jag, provar att tvinga i mig den ändå men fortsätter att spy så då var de bara att fara upp på akuten igen....

Som sagt, allt är inte på topp och jag är nu strandsatt i min lägenhet i minst tre dagar då smittrisken är oerhört stor :-/

2 kommentarer

Mallie

02 Nov 2008 23:08

Fyy va hemskt...Hoppas du blir bättre snart. Kram!

Sara

03 Nov 2008 22:52

jaaa det borde vi verkligen göra!

ska hålla tummarna och alla andra fingrar för att du blir frisk snarast så ska jag våldsgästa dig sen! :)



saknar dig ju!

hoppas du mår bättre idag i alla fall!

PUSS!

Kommentera

Publiceras ej