R.I.P

0kommentarer


Alldeles nyss fick jag reda på att min mammas morbror dog i lördags. vi stod väl inte varandra så där jättenära men jag här väldigt många fina minnen av honom. När jag var yngre följde jag med min mormor och morfar upp till ångermanland, där han och hans fru bodde/bor. De bodde på en stor gård i en liten by där, det är hur fint som helst, går man igenom en mindre skog kommer man till en sjö och ja, det går knappt att beskriva känslan som jag hade då jag satt på deras brygga på kvällarna och såg ut över vattnet och bergen, så underbart fint är det. Erik som mammas morbror hette var en väldigt snäll, omtänksam och framför allt roligt man. I höstas fyllde han 80 år och då hade han en stor fest dit både min mamma och pappa åkte upp till, nu ångrar jag att inte jag följde med. Men samtidigt tänker jag på alla de fina minnena som jag har och på att han nu har det mycket bättre där han är nu, än då han fick spendera sin tid på sjukhuset.


Hoppas att du har det bra där uppe Erik.  
    
                                                 
                  
                     

Kommentera

Publiceras ej