Trondheim

0kommentarer

Det har blivit dåligt med bloggande nu på ett tag, har haft mkt att göra men sen har det varit väldigt svårt att ens ta sig in på den här bloggen....

Nåväl, tänkte ta å berätta lite om förra veckan iafl...

I torsdags åkte jag å F iväg till Trondheim över dagen, resan började vid 05.50 på morgonen,var dock ovanligt pigg för att vara vaken vid den tiden, ju närmare norge vi kom desto mer snö var det. Sjukt hur mkt snö var det på vissa ställen!
Jag hade köpt lite mackor och lite läckerol som vi satt å smaska på på vägen, vi var väl framme vid halv tolv, vi stannade dock några gånger på vägen för några ärenden man måste uträtta! Dom har sjukt äcklig utomhustoaletter i Norge kan ja säga iafl, med hål i väggen så man ser den som sitter bredvid, så äckligt!  Satt å beklagade mig att jag var tjej, F undrade om ja inte kunde gå ut i skogen, men i ca en meter snö är inte det så otroligt lätt!

Nåväl, väl framme i tronheim tog vi båten över dit F jobbade förut och kikade lite på hur det såg ut där, så otroligt fint det är i norge! Synd att det var lite dåligt väder och regnade/snöade mest hela tiden. Alla dessa höga berg och allt gjorde utsikten så otroligt fin och man satt mest å kika ut från bilen när vi åkte.
Medan F var på arbetsintervju satt jag och försökte läsa min bok som jag ska redovisa imorrn, sen påbörjades vår resa hemmåt!

Vi satt och lekte massa lekar på vägen hem för att få tiden att gå lite, bland annat gissa vem leken, tog en åtskiliga mil innan F listade ut att jag tänkte på Fredrik Reinfeldt :P hehe, sen lekte vi även några namnlekar å hade oss!

Vi åkte även in i Östersund på vägen hem, kikade runt lite på olika saker, lite små framtidsplaner växte fram så får se om vi möjligtvis hamnar där i höst :)

Kl 23 var vi hemma efter ett antal mil (!), rejält trötta somnande vi som stockar! En lång dag men en mysig dag tillsammans med min sötnos!  Så glad att jag fick följa med!


På väg mot tronheim, blev nästan chockad av all snö, och här har vi bara åkt i ca1 timme (!)



Satt och störde mig på Norges älgskyltar, som för den delen finns överallt där vi åkte...älgen e ju så ful, ser ut som den är slö...






Här är vi, rejält trött och mätta efter lite mat i Åre!!(kom på att vi borde ju ha åtminstonde ett kort på oss tillsammans från vår lilla resa) :)
image11
 

Kommentera

Publiceras ej