Freeeeedag!

0kommentarer

 

 

Dagarna går och jag hinner knappt öppna ögonen så är det dags att sluta dem igen. Sedan jag sist skrev har jag haft tenta, varit upp till östersund för redovisning samt ny kursintro.  Varit ner till Falun och hämtat hem mamma som varit barnvakt, myst med mina syskonbarn, tränat, pluggat, sovit en massa, ”Studiebesök” på Sandvik, sökt ett antal praktikplatser och sist med inte minst fått mitt första A i skolan.

 

Dagarna som sagt rullar på och jag har nu insett att redan hälften av tiden av min universitetstid har gått. ”Bara” halva tiden kvar nu, det går alldeles för fort. Ångesten kommer smygandes redan om vad som händer när jag blir färdigexaminerad. Vad ska jag bli när jag blir stor tro ?

 

Jag längtar lite tills jag står där med fast jobb och har en fast inkomst. Kunna få planera sitt liv lite bättre än vad man kan nu. Allt nu handlar mer eller mindre om pengar. Man är så begränsad. Det är massa räkningar som ska betalas och mat som ska köpas så när allt är betalt är det inte många kronor kvar, om ens några. Samtidigt har man det ju otroligt fritt nu istället och kan lägga upp sina dagar nästan exakt som man själv vill. Antar att det bara är att gilla läget och försöka göra det bästa av allt. Det är trots allt lite roligt att ha lite små planer inför framtiden, troligtvis en typiskt kvinnlig sak också att alltid planera eller iafl fantisera om sin framtid. Men jag ser som sagt fram emot att bli ”riktigt” vuxen med jobb och stadig inkomst. Kanske börja planera för att köpa hus eller lägenhet som bara är min. Tankarna är många och inte hjälper det direkt att jag sitter en fredagskväll full på socker och skriver detta heller:P

 

Nu är det nog dags att försöka få sig lite sömn innan jag ska upp och orka ta mig iväg på ett pass MRL. Får se hur det går så pass tidigt en lördagsmorgon! Får ju iafl en bra start på dagen :)

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej