pluggkväll..

5kommentarer


Hur kan plugg bli så deprimerande. jag vet att det här pappret framför mig inte visar personen jag är men det bidrar till en hel del i sitt liv då betygen kan avgöra om man kommer in på den utbildning man vill och kan arbeta med det man vill. Idag pratade jag med rektorn på skolan och fick hjälp med hur jag skulle göra med mina undersköterske betyg å de betyg jag redan har. Har suttit och funderar på vilka kurser jag ska ta bort nu så att medlet ska bli så högt som möjligt, men trots att jag nästan fått MVG i alla kurser jag läst under min tid på omvårdnadsprogrammet så drar mina tidigare skit betyg ner allt! Tack vare att jag var lat och hade svårt för IB så fick jag inte de betyg jag ville och det får jag nu sota för. Jag kan inget mer än hoppas på att jag kommer in ändå, då högskoleprovet inte ens är att räkna med så är det nog en liten chans att komma in på programmen jag sökt men hoppas kan man ju....

Känner att detta är en riktigt dålig kväll bara, handledningen ligger och trycker här och jag vet inte vart jag ska börja någonstans. Jag försöker tänka positiv och att det snart är över men jag tror jag knappt har haft någon värre ångest över någon kurs sedan IB tiden. Köpte mig en stor cola idag så nu tror jag att jag ska hälla upp mig ett glas och försöka att ge ett försök med handledning, om det fungerar eller ej visar sig....wish me luck!!

5 kommentarer

Sara

14 May 2008 20:10

snart super vi oss så jävla fulla och firar att det här är över!!!

Fredrik

15 May 2008 13:50

Jag är oxå drabbad så jag vill oxå va med :D

Sara

15 May 2008 21:02

Jadå Fredrik det går så bra så, OM du gör färdigt handledningskursen åt både Linda och mig! :)

Linnéa

16 May 2008 23:45

jag vet vad du menar med IB gumman, blir så arg varje gång jag tänker på det. jag håller alla tummar jag har för att du ska komma in på det du vill! ge inte upp! trodde aldrig att jag skulle komma in heller.. men under sker! ;) Har tentaångest inför imorgon.. Externredovisning... yeeey!



Vi hörs nåt i veckan!



PUSS!



Linnéa

Fredrik

18 May 2008 17:21

Hehe, mja ska det verkligen vara nödvändigt. Jag kan stå bakom å klappa takten istället ja :D

Kommentera

Publiceras ej