Årets första julbord är nu avklarad!

0kommentarer


Herregud säger jag bara, vilket julbord jag har varit på! Jag har aldrig varit ett big fan av julbord eftersom jag inte äter sån där hederlig sill och jansson och allt annat tjofs man äter på jul. Men idag tog jag och Fredrik med våra föräldrar till axmar brygga för att bjuda dom på julbord och herregud vad med mat.  Dessvärre så var Fredriks pappa sjuk idag och kunde inte följa med men jag lovar att vi åt för honom med. Herregud vad med mat!

Jag är tvungen att förklara lite av det jag åt idag, det var helt sjukt vad med mat.

Började med lite småplock som fanns på ett lång bord, blev mest lax för mig eftersom jag inte äter sill, för dom som åt sill så fanns det bara 11 (!) olika sorter att välja mellan. Själv hade jag bara ca 4-5 olika sorters lax att välja mellan :P Det fanns även lite annat smått och gott. När allt sånt var uppätet var jag mätt men man är ju tvungen att fortsätta äta så då var de dags att besöka nästa bord, där fanns det kallskuret, allt från julskinkan såklart till rostbiff, fårviol, olika korver, annan skinka med mera...

Efter all den mat var jag ännu mer mätt men då var det ju dags för varmrätten, så då blev det prinskorv och köttbullar och lite potatisgratäng. Fanns ju även en massa annat som typ jansson och revbensspjäll men sådant äter jag inte.  Fick verkligen inte i mig mer än en köttbulle och en prinskorv. Jag var heeeelt full.

Men efter några minuter av vilade så var det dags för de sista bordet som var dessert bordet, där fanns tårta, fruktsallad, chokladmousse, glass, godis och massa kakor.

Allt avrundades sedan med en kopp thé tittandes ut över vattnet. vi hade ett helt perfekt bord, alldeles vid vattnet så utsikten kunde inte varit bättre.

Har varit en heelt underbar dag helt enkelt, om än något föööör mkt mat men man måste äta när man får chansen :P

Nu blir det soffläge resten av kvällen och andra filmen av Johan Falk.

Ciao!!

Kommentera

Publiceras ej