Händelserik helg

1kommentarer


Helgen började efter min tenta i fredags (vilken jag klarade oxå för den delen) Därefter begav jag och Fredrik oss mot Falun, började med att hämta nå prylar åt Jon sedan svängde vi in på en affär som Fredrik så gärna ville in på, hittade en tröja där åt Fredrik som han senare köpte :) Därefter letade vi reda på en nyöppnad affär där jag hittat ett fin nyckelskåp hos. Dessvärre fanns ju inte den färg jag ville ha men anmäle dock mitt intresse och dom ska nu ringa när den kommer in :)

Därefter åkte vi iväg till församlingsgården där min syster med familj var och dukade inför dopet som skulle vara på lördagen. Gjorde klart där och sedan for vi hem till dem där vi blev serverad mexikansk köttfärspaj och glass til efterätt:)

På lördag var det dags för dop för mosters lilla sötnos. For iväg rätt tidigt för att dona med det sista på församlingshemmet och gick sedan upp till kyrkan. Visste överhuvudtaget inte alls vad som skulle hända där framme vid altaret där vi stod, visste att Emma skulle få hälla i dopvattnet i den där stora saken (kommer inte ihåg namnet) men tydligen skulle jag vara med och hjälpa till oxå fick jag det meddelat, hehe :)

Lilla sötnosen blev ialf döpt till Clara och hon var helt bedårande, inte ett enda ljud under hela dopet, inte ens när hon fick vatten på huvudet eller då vi alla skulle lägga vår hand(?) på hennes huvud..Hon var så otroligt duktig och moster var så stolt:)

Blev kvar där några timmar, blev ju serverad både lunch och fika och stannade även kvar för att hjälpa till att städa undan sen så vid halv fem begav vi oss hemmåt och väl hemma var det bara att hämta hem Kalle och sedan släppa av Fredrik hos Jon för lite fest och sedna hem och vila en stund innan Sara kom över och vi begav oss oxå mot Jon och AnnaLena och sedan Jvgs. Krogen var väl dock ingen höjdare ihelgen men det var trevligt att komma ut å se lite folk iafl ...

Ja det var min helg det, söndagen blev det att inta soffläge mest hela dagen iafl :)





Moster och hennes sötnos (som är väldigt fundersam över vad människorna som sitter i soffan bredvid oss gör)






1 kommentarer

Elin

03 Mar 2009 12:39

Vilka sötnosar, måste få träffa Clara snart!

Kommentera

Publiceras ej