Lågkonjuktur

1kommentarer

Nu har lågkonjukturen drabbat vår familj på riktigt oxå....

Alldeles nyss fick jag reda på att dom ska lägga ner min pappas jobb. Det känns knepigt. Jag hoppas att dom kommer på någon lösning..jag kan inte låta bli att tänka på alla som jobbar där, jag vet att de flesta är äldre och har jobbat mestadelen av sitt liv inom den branchen. Hur lätt är det att få ett jobb i dom här tiderna och speciellt i Ljusdal...

Det är så sjukt med den här lågkonjukturen nu, ska nog vara väldigt glad för att jag pluggar just nu, är nog troligtvis rätt tillfälle för det. Men jag kan ändå inte låta bli att tänka på pappa och om vad som kommer hända. Jag vet att jag alltid är steget före och tänker det värsta jämt...men jag tror att om pappa skulle gå hemma om dagarna skulle han bli knäpp.

Hoppas som sagt att det kommer bli någon lösning iafl, för detta kommer inte enbart drabba de människor som arbetar på pappas jobb utan det kommer drabba transportbolagen så otroligt mycket som kommer att behöva åka så mycket längre...Varför ska alla företag finnas söderut ? För nu har dom bestämt att både pappas jobb och ett företag i piteå ska läggas ner, kan tänka mig att det knappt finns några företag kommer finnas kvar i Norrland inom pappas bransh.

Nåväl nu ska jag stänga av mina tankar för kvällen tror jag och plocka lite i lägenheten. Kan behövas...

1 kommentarer

Sara

04 Feb 2009 19:38

Ja vi fick ju MVG i allt så vi måste ju ha skrivit hyfsat bra iaf ;) Nog lärde man sig att flumma och sväva ut en heeel del i alla fall :D



Hahaha, ja jag ska försöka låta bli att svimma imorgon... vi är ju som sagt rätt bra på det du och jag :D

Kommentera

Publiceras ej