Julskinka på g.

0kommentarer


Dagen har bara svichat förbi i en väldans fart. Jag är så otroligt trött men jag måste fortsätta hålla mig vaken tills skinkan är klar, dröjer väl ca 1 timme till skulle ja tippa. Hoppas att den blir riktigt riktigt god nu!

Dagen har annars bestått utav ytterligare presentinslagning, lite städning efter katternas attack mot både våra paket och julgran, besök hos syster med familj, hälsat på pappa en snabbis samt varit hos Fredriks farmor och farfar på lite fika och julklappsbyte.

Ett STORT minus idag är att fläkten verkar ha gett upp helt i saaben nu, så jag satt och for tur och retur till järvsö i minusgrader, fy tusan vad kallt det var, mina händer samt fötter var stelfrusna när jag äntligen kom hem igen. Så då fick vi allt ta lill skrutten min som fungerade som en pärla idag trots kylan. Jäkla bilar att gå sönder!

Ett STORT plus idag är att morfar kommer hem imorgon! Han är inte helt hundra än men sjukhuset ansåg väl att de har gjort det de kunnat och börjat få bunkt på allt så morfar få spendera julafton hemma! :) Så ett projekt imorrn är att gå och handla en fin julblomma åt honom samt göra iordning en liten fruktkorg tror jag. Dessvärre skulle jag ju ha tänkt på detta tidigare men vad är en jul utan lite stress och trängsel ?

Nu är det dags att kila ner och kika hur skinkan ser ut.


Kommentera

Publiceras ej